Nieuwsbrief:

Beekman Motoren

Over ons Beekman Motoren is opricht in 2020 door Casper Beekman en Leon In 't Veld. Samen tellen wij voor meer dan 25 jaar ervaring in de motorbranche. Door onze vele werkervaringen bij universele motorzaken en dealers draaien wij onze handen niet snel ergens voor om. Je kunt bij ons terecht voor onderhoud en reparatie aan vrijwel alle merken motorfietsen. Onze locatie aan de Vermeersweg 59 in Twello betreft een kleinschalige werkplaats met professionele uitrusting. Je kunt bij ons terecht voor vrijwel alle reparaties aan jouw motorfiets. Tevens kun je bij ons ook terecht voor het kopen of verkopen van motoren. Door middel van onze officiële RDW erkenning kunnen wij gemakkelijk voertuigen vrijwaren en tenaamstellen op locatie. Bekijk het actuele aanbod gebruikte motoren op onze website. Ook kunt bij ons terecht voor nieuwe banden. Bij aanschaf van een set banden is de montage gratis.Kom gerust langs voor een bezichtiging en een bakje koffie. Bel altijd even voordat je langs komt.
Alle motoren van Beekman Motoren
36 motoren gevonden
DUCATI MONSTER 797
DUCATI MONSTER 797
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2018, 18153 Km
KAWASAKI NINJA 1000SX TOURER
KAWASAKI NINJA 1000SX TOURER
€ 13.850,- p/mnd klik hier
2022, 8800 Km
HONDA CMX 1100 REBEL
HONDA CMX 1100 REBEL
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2023, 10320 Km
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
€ 8.650,- p/mnd klik hier
2016, 40334 Km
TRIUMPH TIGER EXPLORER
TRIUMPH TIGER EXPLORER
€ 9.250,- p/mnd klik hier
2014, 59296 Km
YAMAHA XSR 900
YAMAHA XSR 900
€ 8.250,- p/mnd klik hier
2016, 16304 Km
SUZUKI SV 650
SUZUKI SV 650
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2022, 16246 Km
SUZUKI V-STROM 650 XTA
SUZUKI V-STROM 650 XTA
€ 7.750,- p/mnd klik hier
2018, 10871 Km
BMW C 650 SPORT
BMW C 650 SPORT
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2018, 24385 Km
KAWASAKI VERSYS 1000 SE GRAND TOURER
KAWASAKI VERSYS 1000 SE GRAND TOURER
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2019, 27855 Km
KAWASAKI Z 1000 SX TOURER ABS
KAWASAKI Z 1000 SX TOURER ABS
€ 11.650,- p/mnd klik hier
2019, 14876 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 17.350,- p/mnd klik hier
2018, 26229 Km
KTM 690 SMC R
KTM 690 SMC R
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2014, 15490 Km
HONDA VFR 800
HONDA VFR 800
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2014, 50732 Km
YAMAHA TRACER 900 GT
YAMAHA TRACER 900 GT
€ 10.750,- p/mnd klik hier
2019, 25597 Km
DUCATI MULTISTRADA 950
DUCATI MULTISTRADA 950
€ 8.750,- p/mnd klik hier
2017, 34454 Km
YAMAHA MT 07
YAMAHA MT 07
€ 7.550,- p/mnd klik hier
2021, 15329 Km
BMW R 1200 R
BMW R 1200 R
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2016, 24314 Km
MOTO GUZZI V 65 TT
MOTO GUZZI V 65 TT
€ 5.250,- p/mnd klik hier
1985, 47712 Km
BMW G 310 R
BMW G 310 R
€ 4.650,- p/mnd klik hier
2021, 9091 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion