Historie1936 Oprichting van motorwinkel “De Driekleur"
Oprichting van motor winkel “De Driekleur” in Staphorst, een klein plaatsje in het noord-oosten van Nederland. In 1964 kwam een toen nog jonge André Gebben bij zijn vader in de zaak werken
Nederlands kampioen
André Gebben kon zelf ook aardig motor rijden! Hij werd maar liefst 19 keer Nederlands kampioen en heeft races gereden in Nederland, Engeland en Amerika. Op een gegeven moment had André Gebben zelfs het wereldrecord sprint op zijn naam staan.
Best verkopende dealer
In 1980 groeide het bedrijf verder na het toevoegen van “Road bikes” aan het assortiment, deze werden op grote schaal uit Amerika geïmporteerd.
De zaak verkocht
In 1990 heeft André Gebben de zaak verkocht aan een groot nationaal concern. Hij werkte daarna nog 5 jaren voor het bedrijf.
De laatste ontwikkelingen
Als eerste Yamaha dealer wereldwijd, wordt het nieuwe YAMAHA interieur-concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan!
Het concept
Als eerste Yamaha dealer ter wereld wordt het nieuwe Yamaha interieur concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan! Wij stellen uw interesse in onze producten te allen tijde zeer op prijs!
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.