Nieuwsbrief:

Gebben Motoren


www.gebbenmotoren.nl
0522-443820
Dealer van:Lid BOVAG

YAMAHA, YCF


Historie 1936 Oprichting van motorwinkel “De Driekleur" Oprichting van motor winkel “De Driekleur” in Staphorst, een klein plaatsje in het noord-oosten van Nederland.  In 1964 kwam een toen nog jonge André Gebben bij zijn vader in de zaak werken Nederlands kampioen André Gebben kon zelf ook aardig motor rijden! Hij werd maar liefst 19 keer Nederlands kampioen en heeft races gereden in Nederland, Engeland en Amerika. Op een gegeven moment had André Gebben zelfs het wereldrecord sprint op zijn naam staan.  Best verkopende dealer In 1980 groeide het bedrijf verder na het toevoegen van “Road bikes” aan het assortiment, deze werden op grote schaal uit Amerika geïmporteerd.  De zaak verkocht In 1990 heeft André Gebben de zaak verkocht aan een groot nationaal concern. Hij werkte daarna nog 5 jaren voor het bedrijf.  De laatste ontwikkelingen Als eerste Yamaha dealer wereldwijd, wordt het nieuwe YAMAHA interieur-concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan! Het concept Als eerste Yamaha dealer ter wereld wordt het nieuwe Yamaha interieur concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan! Wij stellen uw interesse in onze producten te allen tijde zeer op prijs!
Alle motoren van Gebben Motoren
217 motoren gevonden
YAMAHA FJR 1300 AS
YAMAHA FJR 1300 AS
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2016, 76593 Km
Merkdealer
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2022, 17330 Km
Merkdealer
YAMAHA YZ 65
YAMAHA YZ 65
€ 5.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA YZ 85 H
YAMAHA YZ 85 H
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA PW 50
YAMAHA PW 50
€ 2.349,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2006, 30093 Km
BMW F 900 XR
BMW F 900 XR
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2020, 29057 Km
BETA RX 350
BETA RX 350
€ 9.225,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM RC 390
KTM RC 390
€ 5.499,- p/mnd klik hier
2021, 14918 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2021, 8343 Km
Merkdealer
YAMAHA MT 09
YAMAHA MT 09
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2024, 3366 Km
Merkdealer
SUZUKI GSX 750 F
SUZUKI GSX 750 F
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2006, 5379 Km
YAMAHA TMAX TECH MAX 560
YAMAHA TMAX TECH MAX 560
€ 9.499,- p/mnd klik hier
2020, 35533 Km
Merkdealer
YAMAHA XSR 900 GP
YAMAHA XSR 900 GP
€ 13.999,- p/mnd klik hier
2025, 480 Km
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1000 TOURING
SUZUKI V-STROM 1000 TOURING
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2020, 16785 Km
KAWASAKI Z900
KAWASAKI Z900
€ 8.750,- p/mnd klik hier
2021, 14984 Km
HONDA NT 1100
HONDA NT 1100
€ 13.999,- p/mnd klik hier
2023, 2516 Km
HARLEY-DAVIDSON STREET 750
HARLEY-DAVIDSON STREET 750
€ 6.999,- p/mnd klik hier
2015, 13300 Mls
YAMAHA FJR 1300 AE
YAMAHA FJR 1300 AE
€ 12.999,- p/mnd klik hier
2014, 23626 Km
Merkdealer
YAMAHA XSR 700 ABS
YAMAHA XSR 700 ABS
€ 10.199,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion