Nieuwsbrief:

Hoogendijk Motoren Reeuwijk

Alle motoren van Hoogendijk Motoren Reeuwijk
62 motoren gevonden
KAWASAKI ER 6 F
KAWASAKI ER 6 F
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2008, 38010 Km
YAMAHA YZF R1
YAMAHA YZF R1
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2010, 42000 Km
YAMAHA YZF R1
YAMAHA YZF R1
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2005, 39364 Km
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2009, 16137 Km
KAWASAKI ER 6 N
KAWASAKI ER 6 N
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2008, 23419 Km
SUZUKI GSX 650 F
SUZUKI GSX 650 F
€ 1.750,- p/mnd klik hier
2008, 68400 Km
BMW R 850 R
BMW R 850 R
€ 1.500,- p/mnd klik hier
1996, 92000 Km
KAWASAKI Z 750 R ABS
KAWASAKI Z 750 R ABS
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2012, 22980 Km
HUSQVARNA SMR 450
HUSQVARNA SMR 450
€ 4.250,- p/mnd klik hier
2010, 10503 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2018, 14293 Km
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2018, 43432 Km
BMW F 650 GS ABS
BMW F 650 GS ABS
€ 5.250,- p/mnd klik hier
2010, 47255 Km
APRILIA RST MILLE FUTURA
APRILIA RST MILLE FUTURA
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2003, 45550 Km
SUZUKI GSX-R 600
SUZUKI GSX-R 600
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2004, 53234 Km
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2010, 136609 Km
YAMAHA MT 03
YAMAHA MT 03
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2006, 49422 Km
KAWASAKI VERSYS 650
KAWASAKI VERSYS 650
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2007, 39434 Km
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2017, 36545 Km
BMW R 1200 RT ABS
BMW R 1200 RT ABS
€ 4.750,- p/mnd klik hier
2005, 66617 Km
HONDA CBR 600 F4
HONDA CBR 600 F4
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2000, 52239 Km
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
© 2000 - 2025 Motoroccasion