Nieuwsbrief:

Ninemotors

Alle motoren van Ninemotors
26 motoren gevonden
HONDA VFR 800 FI
HONDA VFR 800 FI
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1999, 61700 Km
APRILIA RST MILLE FUTURA
APRILIA RST MILLE FUTURA
€ 2.250,- p/mnd klik hier
2003, 42225 Km
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1998, 60114 Km
YAMAHA FZS 600 FAZER
YAMAHA FZS 600 FAZER
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2003, 38699 Km
HONDA ST 1100 PAN EUROPEAN
HONDA ST 1100 PAN EUROPEAN
€ 1.950,- p/mnd klik hier
2001, 93001 Km
KAWASAKI GTR 1000
KAWASAKI GTR 1000
€ 750,- p/mnd klik hier
1989, 31066 Km
BMW R 1100 RS
BMW R 1100 RS
€ 1.250,- p/mnd klik hier
1994, 103692 Km
YAMAHA YP 400 MAJESTY
YAMAHA YP 400 MAJESTY
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2010, 27502 Km
SUZUKI GSX 600 F
SUZUKI GSX 600 F
€ 950,- p/mnd klik hier
2000, 44989 Km
BMW R 850 RT
BMW R 850 RT
€ 1.450,- p/mnd klik hier
1998, 125824 Km
HONDA VT 750 S SHADOW
HONDA VT 750 S SHADOW
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2014, 9084 Km
HONDA GL 1800 GOLDWING
HONDA GL 1800 GOLDWING
€ 7.450,- p/mnd klik hier
2003, 68261 Mls
BMW R 80 RT
BMW R 80 RT
€ 5.450,- p/mnd klik hier
1988, 71574 Km
HARLEY-DAVIDSON HERITAGE CLASSIC SOFTAIL FLHC
HARLEY-DAVIDSON HERITAGE CLASSIC SOFTAIL FLHC
€ 8.750,- p/mnd klik hier
2000, 38395 Km
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 1.750,- p/mnd klik hier
2001, 55933 Mls
HONDA CB 600 S HORNET
HONDA CB 600 S HORNET
€ 1.950,- p/mnd klik hier
2002, 71084 Km
SUZUKI GSX-R 1100 W
SUZUKI GSX-R 1100 W
€ 2.995,- p/mnd klik hier
1995, 70502 Km
BENELLI TNT 125
BENELLI TNT 125
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2025, 3382 Km
HONDA XL 700 V TRANSALP
HONDA XL 700 V TRANSALP
€ 4.450,- p/mnd klik hier
2008, 51910 Km
SUZUKI AN 400 BURGMAN
SUZUKI AN 400 BURGMAN
€ 1.450,- p/mnd klik hier
2006, 41140 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion