Nieuwsbrief:

NIWA Motoren


NIWA Motoren
Zwaagdijk
Routebeschrijving
www.niwa.nl
0228-564000
Dealer van: 

APRILIA, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM, KYMCO, MOTO GUZZI, PIAGGIO, SUZUKI


NIWA Motorservice is ontstaan vanuit de passie voor motoren en motorsport . Wij streven naar een goede service, waarbij een tevreden klant voorop staat . Wij investeren veel in gereedschappen en afstelapparatuur om het service-niveau op een hoog peil te houden . De motor-arena is onze werkplaats , de showroom ons visite kaartje.
Alle motoren van NIWA Motoren
421 motoren gevonden
KTM 390 ADVENTURE
KTM 390 ADVENTURE
€ 6.770,- € 8.500,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-R 1100
SUZUKI GSX-R 1100
€ 11.500,- p/mnd klik hier
1987, 16000 Km
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050 DE
SUZUKI V-STROM 1050 DE
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050
SUZUKI V-STROM 1050
€ 16.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 800
SUZUKI V-STROM 800
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 950
SUZUKI GSX-S 950
€ 11.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-R 750
SUZUKI GSX-R 750
€ 5.950,- p/mnd klik hier
1996, 38000 Km
Merkdealer
KTM 125 ENDURO R
KTM 125 ENDURO R
€ 6.590,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-8S
SUZUKI GSX-8S
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 800
SUZUKI V-STROM 800
€ 14.200,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
APRILIA TUONO 660
APRILIA TUONO 660
€ 10.750,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 800
SUZUKI V-STROM 800
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-8R
SUZUKI GSX-8R
€ 10.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
HUSQVARNA SVARTPILEN 125
HUSQVARNA SVARTPILEN 125
€ 6.390,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 800 DE
SUZUKI V-STROM 800 DE
€ 11.999,- € 12.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
HONDA NX 500
HONDA NX 500
€ 8.250,- p/mnd klik hier
2024, 3600 Km
HUSQVARNA VITPILEN 401
HUSQVARNA VITPILEN 401
€ 5.950,- € 7.450,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 GT
SUZUKI GSX-S 1000 GT
€ 16.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 990 DUKE
KTM 990 DUKE
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 990 DUKE
KTM 990 DUKE
€ 15.290,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion