Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
nog erg nette F 800 GS Adventure, deze motor is voorzien van kofferdragers, led knipperlichten, Hoog windscherm, ABS, handvat verwarming, Alarm, info display en valbeugels Deze motor staat op zeer goede banden en word afgeleverd met service beurt en 3 maanden garantie
- Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
- U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde tweecilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 82|75,6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12,0 : 1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 85|63|7500 |
Max. koppel | 83|5750 |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling, mechanisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 -klauwengeschakelde versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | optie |
Frame | stalen buizenframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork. diameter 45 mm. Veeruitslag 230 mm. |
Vering achter | centraal geplaatste WAD. veeruitslag 215 mm. |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijven, diameter 300 mm, zwevende remklauwen met twee remzuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende remklauw met een remzuiger |
Voorband | 90/90 - 21 54V |
Achterband | 150/70 - 17 69V |
Wielbasis | 1.578 |
Lengte | 2320 |
Breedte | 945 |
Hoogte | 1350 |
Zithoogte | 880 |
Drooggewicht | 185 (rijklaargewicht 207 kg) |
Leverbare kleuren | uni Alpinweiss. Metallic Lavaorange-Met/Schwartz seidenglaenzend. |
Beschrijving | Avontuur: grenzeloos
Waarheen de reis ook gaat en op wat voor ondergrond ook: de BMW F 800 GS Adventure gaat elke uitdaging aan. Deze reis-enduro is gemaakt voor echte wereldreizigers waarvoor geen bestemming te ver weg is. Voor avonturiers die ook de wereld buiten de gebaande paden willen verkennen. De BMW F 800 GS Adventure: een betrouwbare, robuuste reisgezel voor grenzeloze avonturen.
Prestaties: compromisloos.
Aangedreven door een krachtige, watergekoelde tweecilinder van 85 pk (63 kW) laat de
BMW F 800 GS Adventure de bewoonde wereld met speels gemak achter zich. Met een koppel van 83 Nm heeft deze enduro genoeg reserves om elke afgelegen offroad bestemming te bereiken. En met zijn tankinhoud van 24 liter en een verbruik van 4,3 liter bij 90 km/h zijn afstanden mogelijk waar andere machines moeten afhaken.
Controle: onvoorwaardelijk.
Duinen, bergpassen of rivierdoorwadingen: de BMW F 800 GS Adventure neemt alle hindernissen die u onderweg maar tegen kunt komen. De ruggengraat is een torsiestijf stalen buizenframe met 230 mm veerweg voor en 215 mm achter. De rijder krijgt elektronische assistentie van de 'Enduro modus', waarin het rijwielgedeelte optimaal op onverhard wordt afgestemd. Standaard ABS spreekt bij BMW Motorrad vanzelf.
Karakter: voorbeeldig.
De BMW F 800 GS Adventure is een echte wereldreiziger - van het hoge windscherm tot de gecombineerde tankbeschermbeugels en kofferhouders. Ondanks de markante zijbeplating van de grotere tank van de Adventure is aan de karakteristieke flyline in één oogopslag de familieband met de GS te herkennen. En of u nu kiest voor het dynamische Racingred of het exclusieve Sandrover matt: dat u met deze enduro de wereld wilt gaan verroveren, straalt er altijd van af. |
De Knalpot is een klein dynamisch bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in zowel BMW motorfietsen als BMW motorfietsonderdelen.
Op het gebied van gebruikte BMW onderdelen is De Knalpot de grootste van Nederland. Het bedrijf is opgericht in 1995 door Jack Boone en ontstaan vanuit de hobby met een grote voorliefde voor BMW. Jack heeft een opleiding motorfietstechniek gevolgd en is jarenlang als motorfietsmonteur werkzaam geweest. Hij heeft altijd BMW motorfiets gereden en vooral veel gesleuteld aan BMW’s.
 | Rilland, Zeeland |
 | 0113-552298 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken