Nieuwsbrief:

BMW  R 60/5 - 1973

29024 Km
Rood
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
bmw - r-60-5
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
In 1969 had BMW rigoureuze maatregelen genomen om te kunnen concurreren met de opkomende Italiaanse en vooral Japanse merken. De /5-serie verving de "Vollschwingen BMW's" . De R 60/5 ,had een geheel vernieuwd frame, die veel weg had van het Norton Featherbed frame en telescoopvorken. Ook motorisch waren er flinke vernieuwingen doorgevoerd. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. 

Ons exemplaar in Boldor rood verkeerd in prachtige staat en is voorzien van chrome valbeugels en lederen zijtassen. 
  • Kijk op onze uitgebreide website voor al onze services!
  • U kunt voor vrijwel alle onderdelen vanaf 1935 tot heden bij ons terecht. De onderdelen zijn zowel nieuw, als 2e hands ruim in voorraad. U kunt Uw onderdelen bestellen in onze webshop maar ook via telefoon, fax of email. U kunt natuurlijk ook gewoon langs komen





Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
De Knalpot
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: KAWASAKI in 2013 - De Ninja300 wordt van alle kanten bejubeld vanwege zijn rijeigenschappen, technologie en sportieve looks. De benjamin uit Kawasaki’s populaire Ninja reeks is “the one to beat” in zijn klasse. Voor 2014 introduceert Kawasaki een nieuwe “Special Edition” van de Ninja300. Deze Special Edition is gebaseerd op de huidige watergekoelde hoog-toerige tweecilinder Ninja 300 en heeft onder andere een “slipperclutch” en ABS. De Ninja 300 Special Edition onderscheidt zich verder door zijn kleurstelling en design gebaseerd op de Ninja’s die het WK Superbike en de WK Supersport domineren. De Ninja 300 Special Edition heeft de “ellipsvormige” styling van de machines van WSBK sterren Tom Sykes en Loris Baz. De eerste Ninja 300 Special Editions worden eind 2013 in de Showrooms verwacht. Voor veel rijders – of het nu om opstappers of om her-opstappers gaat- is de Ninja 300 de uitverkoren machine geworden. Kawasaki is er dan ook van overtuigd dat het feit dat deze machine een sterke visuele gelijkenis vertoont met de Ninja ZX-10R uit het WK Superbike een grote toegevoegde waarde zal blijken te zijn.
© 2000 - 2025 Motoroccasion