 |
| Motor | Ducati Testastretta DVT, L - Twin , 4 Desmo bediende kleppen per cilinder , Dual spark, Vloeistofgekoeld |
| Boring x slag | 106 mm x 106 mm |
| Cilinder inhoud | 1198,4 cc |
| Comp. verhouding | 12.5:1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | Bosch electronisch injectiesysteem, elliptisvormige kleppen met ride-by-wire, diameter 56mm |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 160 pk / 117,7 kW bij 9,500 tpm |
| Max. koppel | 136 Nm bij 7,500 tpm |
| Koppeling | Lichte actie, Multiplaat koppeling met hydraulische bediening. Self-servo actie bij rijden. |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 20 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | Stalen buizenframe |
| Vering voor | 48mm volledig instelbare usd vorken . Elektronische compressie en uitgaande demping instelling met Ducati Skyhook Suspension ( DSS ) |
| Vering achter | Volledig verstelbaar. Elektronische compressie en uitgaande demping aanpassing. Electronic veervoorspanning instelling met Ducati Skyhook Suspension ( DSS ) . Aluminium enkelzijdige achterbrug |
| Remmen voor | 2 x 330 mm semi-zwevende schijven. radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Evo M50 4 zuiger-remklauwen, radiale pomp met Bosch ABS |
| Remmen achter | 265mm schijf , 2-zuiger zwevende remklauw ABS als standaarduitrusting |
| Voorband | Pirelli Scorpion Trail II 120/70 17'' |
| Achterband | Pirelli Scorpion Trail II 190/55 17'' |
| Wielbasis | 1,529 mm |
| Lengte | 2,200 mm |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 825-845 mm |
| Drooggewicht | 213 kg |
| Leverbare kleuren | Red |
| Beschrijving | Geavanceerde veiligheidstechnologieen maken van de Multistrada 1200 S D air de eerste motor met een intelligent draadloos systeem wat verbonden is met de airbags in de speciale Ducati D air kleding, ontworpen door Dainese.

Gemaakt om op te blazen in slechts 45 milliseconden, zal de D air de vitale organen van zowel de bestuurder als de passagier beschermen. |