Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  FAT BOY FLSTF - 1990

Bouwjaar:
1990
Kleur:
Grey ghost
Vermogen:
37 kW
Teller:
60.664 Mls
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
harley-davidson - fat-boy-flstf
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Op zoek naar een legendarische motor die een stukje geschiedenis met zich meedraagt? Deze Harley-Davidson Fatboy Grey Ghost 1990 is niet zomaar een motor; het is een iconisch stuk Amerikaanse motorhistorie.

Waarom deze Fatboy Grey Ghost zo bijzonder is: De Grey Ghost is niet alleen een motor; het is een speciale editie die een bijzonder verhaal vertelt. In 1990, tijdens de opkomst van de Japanse motoren zoals de Suzuki Intruder en Honda Shadow, wilde Harley-Davidson reageren op deze ‘Japanse invasie’ met een iconisch nieuw model. Het ontwerp van de Fatboy werd onder leiding van Willy G. Davidson gecreëerd en was geïnspireerd door gebeurtenissen uit de geschiedenis, met name de Tweede Wereldoorlog.
 

De Harley-Davidson Fatboy Grey Ghost is meer dan alleen een motor; het is een eerbetoon aan de geschiedenis van zowel de motorindustrie als de wereldgeschiedenis. De naam "Fatboy" is geïnspireerd door de atoombommen "Fat Man" en "Little Boy", die in 1945 op Hiroshima en Nagasaki werden gedropt. Harley-Davidson’s keuze om de naam te gebruiken, was geen poging tot controverse, maar eerder een verwijzing naar een belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis.

Het ontwerp van de Grey Ghost bevat verschillende symbolische elementen, zoals het tankembleem, dat lijkt op het vleugelsymbool van de U.S. Air Force, en de solid wheels, die lijken op de wielen van de B-29 bommenwerpers die de atoombommen vervoerden. De zilveren kleur, gecombineerd met zeven gele ringen, verwijst naar de bommenkoffers die Harley-Davidson in de Tweede Wereldoorlog maakte. De zeven ringen staan symbool voor de zeven continenten en waren oorspronkelijk beschilderd op de bommenkoffers.

Door de controversie die het ontwerp veroorzaakte, werd de productie van de Grey Ghost stopgezet na slechts ongeveer 1400 exemplaren. De motor werd nooit officieel naar Europa geïntroduceerd, waardoor deze nu een zeldzaam en gewild collector's item is.

  • Wil je deze motor niet mislopen? Koop hem nu en laat hem lekker warm bij ons in de winterstalling staan! In het voorjaar haal je hem op, en de garantie gaat pas in bij aflevering. Zo begin je het seizoen meteen goed en weet je zeker dat hij van jou is.

    Of je nu op zoek bent naar een betrouwbare plek voor motorreparatie, je motor wilt stallen in de winter, of geïnteresseerd bent in de aanschaf van een tweedehands motor. Bij onze motorzaak in Nijkerk ben je aan het juiste adres voor alles wat met motoren te maken heeft.

    Staat jouw droommotor er niet tussen?
    Laat het ons weten – wij gaan actief voor je op zoek naar de motor die bij jou past.

    Aflevering:
    Bij elke motor heb je de keuze uit verschillende afleverpakketten. Zo bepaal je zelf wat het beste bij jouw wensen past:

    Pakket Basis – €0,-
    De motor wordt geleverd zoals gezien, zonder garantie.

    Pakket Plus – €198,-
    Inclusief een afleverbeurt en 3 maanden garantie.

    Pakket Extra – €748,-
    Inclusief afleverbeurt, vervanging van noodzakelijke slijtageonderdelen, en 6 maanden garantie.

    Bekijk de volledige inhoud van de pakketten op onze Afleverpakketten-pagina.


     

Opties en Accessoires:
Customuitlaten, Extra corbin zadel, Extra custom spatbord , Extra custom tank, Extra La pera mono seat, Floorboards, gereedschap koffer chroom , Zadeltasbeugels, Zadeltassen




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Van der Weerd Motoren
Ardeschstraat 15
Nijkerk
Plan de route
033-4840092
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion