| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Garantie: 4 year HD Optimate
Deze Pan America ST is uit onze showroom leverbaar!
Opties en Accessoires: 1250 revolution max, Abs, Cruise control, Dubbele schijfrem, Handvatverwarming, Led verlichting, Quickshifter
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Revolution Max 1250 |
| Boring x slag | 105 mm x 105 mm |
| Cilinder inhoud | 1252 cc |
| Comp. verhouding | 13.0:1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 150 pk / 112 kW bij tpm |
| Max. koppel | 127 Nm bij 6750 tpm |
| Koppeling | |
| Versnellingsbak | Versnelling, 49/89 verhouding |
| Verhouding | 13.11 |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 21 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | |
| Vering voor | 47 mm upside-down voorvork met elektronisch verstelbare semi-actieve dempingcontrole. Aluminium kroonplaten |
| Vering achter | Op de linkage bevestigde monoschokdemper met hydraulisch verstelbare compressie, rebound en veervoorspanning |
| Remmen voor | radiaal bevestigde monoblock 4-zuiger remklauw, dubbele remschijf, zwevend |
| Remmen achter | zwevende enkele remklauw, dichte uniforme expansieremschijf |
| Voorband | 120/70ZR17 58W |
| Achterband | 180/55ZR17 73W |
| Wielbasis | 1580 mm |
| Lengte | 2240 mm |
| Breedte | 895 mm |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 825 mm |
| Drooggewicht | 235 kg |
| Leverbare kleuren | Billiard Grey, Vivid Black, Brillianr Red |
| Beschrijving | Voortbouwend op de bewezen prestaties van het Pan America-platform, is de 2025 Pan America 1250 ST opnieuw ontworpen voor snellere, comfortabelere en capabelere wegprestaties, met verlaagde ophanging, snel kantelende 17-inch wielen, high-performance banden en een slanker, lichter profiel. |
| Dealerschappen: BUELL, HARLEY-DAVIDSON |
Welcome to the world of Harley-Davidson The road to personal service and teamwork. The place where you feel and find the soul of Harley-Davidson
 |
H-D Big Rivers |
|
Muskushouwsestraat 32
Heteren
Plan de route
|
 |
026-4742657
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken