Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 60 maanden
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde viertakt, 2 kleppen mono-cilinder SOHC |
Boring x slag | 50.0 mm x 50.0 mm |
Cilinder inhoud | 124 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | SOHC, 2 kleppen |
Brandstof toevoer | PGM FI electronische benzine injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 9,4 pk / 6,9 kW bij 7000 tpm |
Max. koppel | 11 Nm bij 5000 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 4 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 5,6 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraat frame |
Vering voor | USD voorvork, 100 mm veerweg |
Vering achter | Dubbele achtervering, 102 mm veerweg |
Remmen voor | 220 mm enkele remschijf met op IMU gebaseerde ABS |
Remmen achter | 190 mm enkele remschijf |
Voorband | 120/80-12 65J |
Achterband | 130/80-12 69J |
Wielbasis | 1.145 mm |
Lengte | 1.710 mm |
Breedte | 755 mm |
Hoogte | 1.029 mm |
Zithoogte | 775 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Pearl Nebula Red, Pearl Cadet Grey |
Beschrijving | RIJDEN IS PLEZIER

Daarom keert de Dax terug. Alle elementen die hem zo perfect maakte toen hij verscheen aan het einde van de jaren 1960 - het compacte formaat, het toegankelijke motorblok en het lichte stuurgedrag - blijven ook vandaag nog aantrekkelijk. Bovendien zorgden we voor meer vermogen en een verbeterd frame, ophanging en remmen. Maar de essentie blijft even simpel als verleidelijk: Dax en relax. Rijden is plezier. |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
 | Bodegraven, Zuid-Holland |
 | 0172-650005 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken