 |
| Motor | Vloeistofgekoelde viertakt-parallel-twin |
| Boring x slag | 83 mm x 83 mm |
| Cilinder inhoud | 649 cc |
| Comp. verhouding | 106 : 1 |
| Kleppen | DOHC, 8 kleppen |
| Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ö38 mm x 2 (Keihin) |
| Ontsteking | Digitaal |
| Vermogen | 64 pk / 47 kW bij 8000 tpm |
| Max. koppel | 61 Nm bij 6800 tpm |
| Koppeling | Natte meervoudige platenkoppeling, handbediend |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | 36/16 |
| Overbrenging | O-ring ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 19 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Ruitvormig, hoogwaardig staal |
| Vering voor | Upside-downtelescoopvork van 41 mm, met traploos (aan |
| Vering achter | Enkele, liggende schokdemper met 13-voudig instelbare |
| Remmen voor | Dubbele, semizwevende wave-type-remschijven van 300 mm |
| Remmen achter | Enkele wave-type-remschijf van 220 mm |
| Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Achterband | 160/60ZR17M/C (69W) |
| Wielbasis | 1415 mm |
| Lengte | 2125 mm |
| Breedte | 840 mm |
| Hoogte | 1315 mm |
| Zithoogte | 840 mm |
| Drooggewicht | 206 kg |
| Leverbare kleuren | Rood, zwart |
| Beschrijving | De nieuwe, boven elkaar geplaatste, dubbele koplampen dragen bij aan het slankere uiterlijk van de Versys, net als het gebruik van één verstelbare lamp. Het parallel-twin-motorblok van 649 cm3 heeft een gasrespons die vermogen combineert met een hoger toerental. De Kawasaki technici zijn geslaagd in het ontwikkelen van ongekend soepele en krachtige motoreigenschappen: de rijder heeft een uitstekende controle en kan vol accelereren bij lagere toerentallen. |