Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De Z650 kan terecht voortborduren op zijn immense populariteit als beste allround pakket in zijn segment. Naast een scherp design heeft de Z650 meer koppel, een prachtig
TFT-display met Smartphone connectiviteit en LED verlichting. Kawasaki's geavanceerde Traction Control ondersteunt je bij sportief rijden en biedt maximale tractie in alle omstandigheden.
De Kawasaki Z650 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Metallic Spark Black / Green
- Metallic Spark Black / Red
- Metallic Matte Dark Gray / Metallic Spark Black
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
Boring x slag | 83|60 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 2 x Ø 36 mm met dubbele gaskleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 68|52| |
Max. koppel | 65|6 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm telescopische voorvork |
Vering achter | Horizontale back-link, met instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbele zuiger |
Remmen achter | Enkele 220 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 160/60ZR17M/C (69W) |
Wielbasis | 1410 |
Lengte | 2055 |
Breedte | 775 |
Hoogte | 1080 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Wim ter Braake motoren is een jong en dynamisch bedrijf, dat al weer vanaf 1989 actief is in de motorbranche. Door korte inkoopkanalen en regelmatig nieuwe aanvoer, gewoon uit Nederland of elders uit Europa, is de prijsstelling gunstig en de kwaliteit van motoren bijzonder hoog!
In 2003 werd deze ons zo kenmerkende kwaliteit dan ook bekroond met een Bovag 5 sterren certificering! In 2005 werd ook de lang verwachte stap naar een exclusief dealerschap gemaakt, u vind bij ons bijna de gehele lijn wegmodellen van het Japanse topmerk Kawasaki. Wij proberen een zo groot mogelijk aanbod ook beschikbaar te hebben, ook voor verhuur of als demomodel waarmee dan natuurlijk proefgereden kan worden.
Een plezierige en gezellige sfeer met daarbij een moderne open werkplaats met klantgericht en technisch goed geschoold personeel. Een persoonlijke afdeling verkoop die circa 200 motoren voor U heeft staan, vaak gebruikt maar ook nieuw en veelal met fabrieks- of Bovag garantie. Verder hebben wij natuurlijk een ruime, goed gesorteerde, kledingafdeling en vele accessoires van de diverse merken.
Graag tot ziens in Nijeveen, dat is dichterbij dan je denkt!
 | Nijeveen, Drenthe |
 | 0522-492255 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken