Nieuwsbrief:

KAWASAKI  ZXR 750 RR - 1993

Garantie: Nee
35856 Km
Groen
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
kawasaki - zxr-750-rr
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
ZXR 750 RR steeds moelijker om te vinden uniek en zeldzaam. 

Van dit type zijn slechts 1000 motoren gebouwd. Dit is nummer 323. Er zijn er toen slechts 5 naar Nederland gekomen. Wellicht is dit nog een van de laatste hier te vinden. Motor heeft maar 1 eigenaar echt een liefhebber gehad.

Echt een originele ZX750K met  het originele blok.

Eigenaar heeft motor als sinds 1993 in bezit.

De originele ZXR 750 RR is onder ander standaard voorzien van Flat-side carburateurs, een Close Ratio versnellingsbak, aluminium tank en mono seat.

Motor is geheel aangepakt maar er zitten ook nog heel veel originele onderdelen van bij.

Motor heeft onder andere een andere voorvork, rem en schakelset remklauw achter , Marvic wielen, andere Air box, Carbon voorspatbord .

Verder voorzien van  een Yoshimura compleet uitlaat systeem En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Door ons nog in 2017 voorzien van een nieuwe set  Michelin Power RS waar eigenlijk niet mee gereden is.

Er zitten nog heel veel originele onderdelen bij waaronder de originele tank en achterkont maar ook de ander originele kuipdelen.

Dan hebben we er nog bij de originele voorvork en uitlaat ,extra wielen en nog heel veel extra andere onderdelen.

Dus eventueel nog terug te bouwen naar origineel. 

Er zitten nog 2 taxatie rapporten van bij de laatste van 2011 met een waarde van
€ 17400

Bel of mail anders voor meer info.



 
  • Koeman motoren het adres voor onderhoud van uw motorfiets.
    Maar ook voor verkoop van motorfietsen nieuw en gebruikt kunt uw bij ons terecht.
    Ook voor banden en onderdelen en een goed advies bent uw hier op het juiste adres.

  • Bezoek ons site voor meer motorfietsen of informatie www.koeman-motoren.nl

  • Motorfiets staat klaar voor een proefrit en/of bezichtiging

Opties en Accessoires:
Aangepaste bestickering, Aluminium (geanodiseerde) bouten en moeren, bobbins, dempers, andere en uitlaatsystemen, kuipdelen, andere, Motortuning, Originele uitlaat, Rem/schakelset, remmen, andere, solo seat, Sportuitlaat, Stalen / RVS leidingen, steunen, andere en/of pedalen, stuur, ander, velgen, andere, wielen, andere, Windscherm




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Koeman Motoren
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion