| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Ontdek deze Kymco CV3 550 uit 2023, nieuw geleverd door MotoVeda – geen import, maar een origineel nederlands geleverde motorscooter. Met zijn 550cc tweecilinder motor en 51 pk vermogen biedt deze driewieler een verrassend krachtige en soepele rijervaring. Slechts 5510 km op de teller en geleverd met 6 maanden garantie. Uitgevoerd met een originele telefoonhouder, extra USB-poort en een 47-liter topkoffer in bijpassende kleur.
Bel snel of kom langs voor een proefrit!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | 2 cilinders, 8 kleppen, DOHC, vloeistof gekoeld |
| Boring x slag | mm x mm |
| Cilinder inhoud | 550 cc |
| Comp. verhouding | |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | Elektrische injectie |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 53 pk / 37 kW bij 7500 tpm |
| Max. koppel | 52 Nm bij 5750 tpm |
| Koppeling | |
| Versnellingsbak | |
| Verhouding | |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 15 liter |
| Topsnelheid | 161 km/u |
| ABS | ja |
| Frame | |
| Vering voor | |
| Vering achter | |
| Remmen voor | schijfrem 250 mm |
| Remmen achter | Schijfrem 260 mm |
| Voorband | 13 x 110/70 TWEE MAAL |
| Achterband | 15 x 160/60 |
| Wielbasis | 1580 mm |
| Lengte | 2140 mm |
| Breedte | 800 mm |
| Hoogte | 1485 mm |
| Zithoogte | 785 mm |
| Drooggewicht | |
| Leverbare kleuren | Flat Silver, Flat Black en Flat Peridot (groen). |
| Beschrijving | Kymco heeft met de nieuwe CV3 voor het eerst een driewieler motorscooter ontwikkeld, beschikbaar voor rijbewijs B*. De motor van de CV3 is die van de AK550i en er is veel aan gedaan om de CV3 toch veel meer te laten zijn dan een AK550 met twee voorwielen. Die voorwielen zijn beide voorzien van een upside-down voorvork, waarbij het veersysteem tot 40 graden kan kantelen.



De prestaties van de liggende 550cc tweecilinder met CVT zijn wel bijna gelijk aan de AK, met 51 PK (37.5 kW) aan topvermogen en 52 Nm als maximaal koppel. Het ‘Power Transmission Module (PTM)’ zorgt voor een juiste verdeling van het gewicht. De CV3 heeft 13 inch voorwielen en het 160/60 R15 achterwiel van de AK550 en de wielen zitten aan de buitenkant van de voorvork.



De CV3 legt de lat hoog waarbij een ultieme mix is gemaakt tussen een adventure en touring ontwerp met daarbij de grootst mogelijke aandacht voor ieder detail. Van het gestroomlijnde ontwerp met volledige LED-verlichting tot aan het digitale 6 inch TFT dashboard met Noodoe navigatie systeem en het fraai afgewerkte zadel.



Daarnaast zijn er enkele handige features die standaard aanwezig zijn op de CV3, zoals het Electronic Anti-Leaning system zodat de motor automatisch stevig en rechtop blijft staan tijdens het parkeren, cruise control om het rijden nog comfortabeler te maken, automatische instelbare handvatverwarming, verstelbare rugsteun voor de bestuurder, naast handremmen ook een voetrem en nog veel meer.



Leverbare kleuren zijn Flat Silver, Flat Black en Flat Peridot (groen).



De verwachte leverdatum van de CV3 is eind Q1 2023. |
| Dealerschappen: KAWASAKI, KYMCO, PIAGGIO, VESPA, YAMAHA |
MotoVeda is een BOVAG en RDW erkend bedrijf. Kawasaki, Yamaha, Kymco, Vespa en Piaggio dealer. Wij leveren niet alleen motoren, motorscooters en MP'3 maar onderhouden deze voertuigen zoals je van een BOVAG-bedrijf mag verwachten. Het is mogelijk om een testrit te maken op een motor, motorscooter MP3 Wij werken samen met verschillende rijscholen. Er kan gebruik worden gemaakt van een instructeur om motorscooter- of MP3 rijlessen te volgen. Een motor huren? Dat kan bij MotoVeda.
Verder kun je bij ons terecht voor motoren, motorscooters en onderhoud van de merken Kawasaki, Vespa, Piaggio, Yamaha, Kymco. Ook voeren wij een uitgebreide accessoires-, kleding- en helmenlijn. Ons bedrijf is lid van BOVAG, waardoor je zeker bent van uitstekende service. Wij zorgen dat je zorgeloos de weg op kunt. Het BOVAG-keurmerk staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit en garantie. Wij moeten aan strenge eisen voldoen om lid te zijn. Door regelmatige controles wordt erop toegezien dat wij hieraan ook blijven voldoen. Je bent van harte welkom bij MotoVeda in Ede!
 |
MotoVeda |
|
Galvanistraat 55
Ede
Plan de route
|
 |
0318-625625
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken