Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
KOBO Motoren
Ruim 190 motoren op voorraad, dealer van KTM en Moto Morini.
Wij zijn geopend van dinsdag t/m zaterdag.
Inruil van uw motor of auto is mogelijk.
Wij helpen bij een particuliere of zakelijke (deel)financiering.
Al onze motoren worden met een afleverbeurt en garantie afgeleverd voor 250 euro, inclusief op naam zetten.
Heeft u interesse bel dan 0512-542142 of 0650851728 of e-mail naar verkoop@kobomotoren.nl.
Wij bezorgen in overleg ook motoren.
Heeft u vragen? Wij helpen u graag!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht/oliegekoelde (SACS) viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 62,6|48,7 |
Cilinder inhoud | 600 |
Comp. verhouding | 11,3 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | carburatie |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 80|58,7|10.500 |
Max. koppel | 55,2|9.500 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | telescopische voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | veervoorspanning en uitgaande demping instelbare monoshock, veerweg 142 mm |
Remmen voor | dubbele 290 mm schijf, tweezuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 240 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 150/70 ZR 17 |
Wielbasis | 1.470 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 785 |
Drooggewicht | 208 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
 | Drachten, Friesland |
 | 0512-542142 |
Een stukje historie: BMW in 1953 - In 1950 werden er weer tweecilinders geproduceerd. Het systeem met de “gekoppelde” toer- en sportmodellen werd losgelaten, want er werden geen zijklepmotoren meer gebruikt. Incidenteel zouden nog wel sportieve modellen worden gemaakt, zoals de R 68 (1952) en de R 69 (1955). Toch moest het “sportieve” element van BMW’s met een korreltje zout genomen worden. Ze konden qua prestaties en uitstraling niet in de schaduw staan van de Britse één- en tweecilinders. Daar moest BMW het ook niet van hebben. BMW kreeg vanaf de jaren vijftig het imago van “degelijk”, “betrouwbaar” en “waardevast”. Voor liefhebbers van vlottere motorfietsen gold het merk echter als “oubollig”. Met de introductie van de 35 pk sterke R 68 in 1952 deed BMW een poging een snelle motorfiets neer te zetten, maar het rijwielgedeelte was niet opgewassen tegen zo veel vermogen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken