Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
= Bedrijfsinformatie =
Kijk ook op onze website: WWW.ROKE.NL !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, SOHC, parallelle tweecilinder met een krukhoek van 270° |
Boring x slag | 97|80 |
Cilinder inhoud | 1200 |
Comp. verhouding | 10,0:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 80|59| |
Max. koppel | 105|3 |
Koppeling | Natte platenkoppeling met bekrachtiging |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 145 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe |
Vering voor | KYB 41 mm voorvork, veerweg 120 mm |
Vering achter | KYB dubbele schokbreker met instelbare veervoorspanning, veerweg achterwiel 120 mm |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven, zwevende remklauw (Nissin) met 2 zuigers, ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf 255 mm, zwevende remklauw (Nissin) met 2 zuigers, ABS |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1450 |
Lengte | |
Breedte | 785 |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 224 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Roke Motors is een modern en fris motor bedrijf onder de rook van Amsterdam. Wij zijn al jaren dealer van Triumph en sinds 2016 één van de weinige Triumph World Black Stores in Nederland.
Onze vestiging in Mijdrecht beschikt over 1200 m2 showroom, een moderne werkplaats, een vermogenstestbank, een ruim assortiment demofietsen en een collectie motoren voor de verhuur. Roké Motors is dealer van Triumph motoren, zowel nieuw als occasion. Verder verkopen wij een uitgebreide collectie aan Triumph kleding en accessoires.
 | Mijdrecht, Utrecht |
 | 0297-285218 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken