Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
= Bedrijfsinformatie =
Kom gezellig langs in onze Triumph World Store in Leusden.
Neem gerust contact op voor meer informatie of om een
proefrit in te plannen.
Blom Motoren
Triumph Lifestyle dealer
't Koendert 4
3831 RB Leusden
033-4635449
06-81527792
info@blommotoren.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, SOHC, parallelle tweecilinder met een krukhoek van 270° |
Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
Cilinder inhoud | 1200 cc |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | multipoint sequentiële elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 90 pk / 66 kW bij tpm |
Max. koppel | 110 Nm bij 4250 tpm |
Koppeling | Natte multiplaat, assist-koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe |
Vering voor | Marzocchi 45mm 1 1 vorken, volledig instelbaar 250mm veerweg |
Vering achter | Marzocchi twin RSUÂ’s met dubbele vering en piggyback reservoir, volledig instelbaar 250mm veerweg |
Remmen voor | Dubbele 320mm-schijven, Stylema radiale 4-zuigerremklauw, ABS |
Remmen achter | Enkele 255mm-schijf, zwevende Nissin-1zuiggerremklauw, ABS |
Voorband | 90/90-21 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | |
Breedte | 905 mm |
Hoogte | 1250 mm |
Zithoogte | 870 mm |
Drooggewicht | 205 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Leusden, Utrecht |
 | 033-4635449 |
Wist u dat: In de motortaal "PK" betekent: Paarde kracht. F.W H .Emons schrijft in 1907 in zijn boek De Motorfiets, dat het hanteren van de waarde paarde kracht is ontleend aan de wereld van bierbrouwers. James Watt, de uitvinder van de stoommachine zou zijn eerste stoommachine bijeen bierbrouwer hebben geïnstalleerd. Voordat hij daartoe overging wilde hij van de bierbrouwer weten hoeveel paarden voor een bepaalde arbeid binnen een zeker tijdsbestek nodig waren,teneinde de benodigde capaciteit van de stoommachine te berekenen. Het verhaal vermeldt dat één paard na acht uur continu aan de pomp te hebben gewerkt twee miljoen kilo water had opgepompt. Dat betekende dat 75 kilo water in één seconde één meter omhoog was gevoerd. Op basis van deze berekening van James Watt zouden wij aan onze wetenschappelijke PK zijn gekomen. Wereldwijd ontstond een drietal methoden om het aantal PKs dat een motorblok ontwikkelt te meten. Hierbij ligt het verschil niet in de toegepaste meetmethode, maar in de uitrustingstoestand van de motor. Bij DIN- PK
(Deutsche Industrie Normen) blijven de op het motorblok gemonteerde appendages als dynamo, uitlaatsysteem en luchtfilter aanwezig. Bij SAE -PK (Society of Automotive Engineers, een Amerikaanse norm) worden al deze zaken verwijderd. Vandaar dat een SAE-PK-meting 10% hoger zal zijn dan een DIN-meting. Tenslotte bestaat de CUNA -PK (Commissione Unificazione Normalizzazione Autoveicoli), een Italiaanse norm, waarbij de PK-meting wordt voltrokken na verwijdering van luchtfilter en uitlaatdemper, maar met dynamo. Gemiddeld bevinden de cuna meetresultaten zich tussen SAE -PK en DIN -PK . In Nederland wordt met DIN -PK gewerkt.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van VENT