Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In nieuw staat verkerende Triumph
Speed Twin 1200
Motorfiets heeft ze jaarlijkse
onderhoudsbeurt al gehad en staat
klaar voor vertrek !
= Bedrijfsinformatie =
Kijk ook op onze website: WWW.ROKE.NL !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 8 kleppen, SOHC, parallelle tweecilinder met een krukhoek van 270° |
Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
Cilinder inhoud | 1200 cc |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | 12 kleppen |
Brandstof toevoer | multipoint sequentiële elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 97 pk / 72 kW bij 7650 tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 4950 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling met slip-assist |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met Triumph Shift Assist |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17.4 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Voorzijde - twin-sparconstructie van aluminium buizen. Achterzijde - tweedelig hogedruk-spuitgietwerk |
Vering voor | Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork, big piston vork (BPF), instelbare compressie, rebound en preload. |
Vering achter | Ohlins STX40 met volledig instelbaar piggyback reservoir RSU |
Remmen voor | Dubbelle 310 mm zwevende schijven, Brembo M50 4-zuigerige radiaal monobloc klauwen |
Remmen achter | Enkele 220 mm schijf, Brembo eenzuigerige remklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 180/55 ZR17 |
Wielbasis | 1405 mm |
Lengte | |
Breedte | 775 mm |
Hoogte | 1085 mm |
Zithoogte | 825 mm |
Drooggewicht | 166 kg |
Leverbare kleuren | JET BLACK,RED HOPPER,MATT STORM GREY |
Beschrijving | De originele Triumph Speed Twin, een legendarische naam in het motorrijden, stond wereldwijd terecht bekend als een motorfiets die een nieuwe maatstaf stelde voor fantastisch vermogen en sublieme handling.



Geheel in lijn met dit ongelooflijke verleden, brengt de gloednieuwe 1200cc Speed Twin wederom een revolutionaire verandering teweeg met toonaangevende handling en prestaties ondersteund door geavanceerde rijtechnologie in een prachtig modern custom-stijl. Dit is een gloednieuwprestatie icoon dat een volgende generatie dynamische mogelijkheden introduceert; een moderne klassieke custom roadster, met een volledig intuïtieve en toegankelijke uitstraling, geavanceerde technologie, opwindende koppelafgifte en een onderscheidend Brits twin-geluid.



De nieuwe Speed Twin combineert het tijdloze DNA van Triumph met geavanceerde Thruxton-prestaties, elegante afwerking en details, en een modern classic gestripte stijl en vormgeving.



 |
Roke Motors is een modern en fris motor bedrijf onder de rook van Amsterdam. Wij zijn al jaren dealer van Triumph en sinds 2016 één van de weinige Triumph World Black Stores in Nederland.
Onze vestiging in Mijdrecht beschikt over 1200 m2 showroom, een moderne werkplaats, een vermogenstestbank, een ruim assortiment demofietsen en een collectie motoren voor de verhuur. Roké Motors is dealer van Triumph motoren, zowel nieuw als occasion. Verder verkopen wij een uitgebreide collectie aan Triumph kleding en accessoires.
 | Mijdrecht, Utrecht |
 | 0297-285218 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken