Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
TRIUMPH STREET TWIN van bouwjaar 2018
- ABS
- Zeer nette staat
- Eerste eigenaar
- Nog mooi origineel
- Originele handvatverwarming
! Zeer nette en originele Triumph Street Twin 900cc !
Bereikbaar op mobiel nummer 06-11729083- Wij berekenen geen afleveringskosten dus absoluut geen verrassingen achteraf.
- Wij leveren al onze motoren met 10 dagen gratis verzekering !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 8 valve, SOHC, 270° crank angle parallel twin |
Boring x slag | 84.6|80.0 |
Cilinder inhoud | 900 |
Comp. verhouding | 10.55 : 1 |
Kleppen | 8 kleps |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 55|40.5|5900 |
Max. koppel | 80|3230 |
Koppeling | Wet, multi-plate assist clutch |
Versnellingsbak | 5 Versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | X Ring Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Tubular steel cradle |
Vering voor | Kayaba 41mm forks, 120mm travel |
Vering achter | Kayaba twin shocks with adjustable preload, 120mm rear wheel travel |
Remmen voor | Single 310mm disc, Nissin 2-piston floating caliper, ABS |
Remmen achter | Single 255mm disc, Nissin 2-piston floating caliper, ABS |
Voorband | 100/90-18 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1415 |
Lengte | |
Breedte | 785 |
Hoogte | 1114 |
Zithoogte | 750 |
Drooggewicht | 198 |
Leverbare kleuren | Jet Black, Cranberry Red, Matt Black, Crystal White |
Beschrijving | De Street Twin is onze meest eigentijdse, toegankelijke nieuwe Bonneville voor puur rijplezier, die wordt aangedreven door een geheel nieuw 900 cc-blok met hoog koppel. Met zijn unieke karakter, eigen geluid, no-nonsense vormgeving en dynamische rijgedrag is de nieuwe Street Twin de ideale Bonneville voor de motorrijder van nu. |
Onze werkplaats en showroom.
Netjes, opgeruimd en zeer gastvrij.
Alfa Motors is zeker een bezoekje waard. Wij doen er alles aan om onze motoren zo mooi mogelijk in beeld voor u te brengen. Het is een prachtige open ruimte, waar u op uw gemak alle occassions kunt bekijken. Aansluitend aan de showroom bevindt zich onze werkplaats. Ook hier hebben wij alle aandacht voor netjes werken. Uw motor is tenslotte een waardevol object, waar velen een goed gevoel bij hebben. Zo gaan wij ook om met uw motor tijdens een onderhoudsbeurt of een (kleine) reparatie.
Professionele planning. Afspraak = afspraak.
Binnen Alfa Motors werken wij met een professionele planning. Ons advies is om eerst even telefonisch contact op te nemen om een afspraak in te plannen en eventueel de werkzaamheden door te nemen. Telefonisch kunnen wij u direct aangeven of wij bijvoorbeeld de onderdelen op voorraad hebben of dat we dit even bij de importeur moeten bestellen. Tijdens het telefonisch onderhoud maken wij met u gelijk een goede afspraak.
Kortom: Bij Alfa Motors bent u verzekerd van zeer voordelige uurtarieven. Uurtarieven waarin wij enorm verschillen ten opzichte van de grote motorzaken. Bel gewoon eens naar Alfa Motors voor een kennismakingsgesprek en leg uw uitdagingen voor rond het onderhoud van uw motor. Gegarandeerd dat u net als onze bestaande klanten bij ons terugkomt voor onderhoud.
 | Leimuiden , Zuid-Holland |
 | 06-11729083 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken