 |
| Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
| Boring x slag | 85 mm x 85 mm |
| Cilinder inhoud | 1.215 cc |
| Comp. verhouding | 11,0:1 |
| Kleppen | 12 kleppen |
| Brandstof toevoer | 	Elektronische gasklepregeling, brandstofinspuiting |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 141 pk / 104 kW bij 9.350 tpm |
| Max. koppel | 122 Nm bij 7.600 tpm |
| Koppeling | Natte platenkoppeling, hydraulisch bediend, bekrachtigd |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 20 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | Spaceframe van stalen buizen |
| Vering voor | WP 48 mm upside down-voorvork, elektronisch instelbare demping, veerweg 190 mm (versie met lage zithoogte 168 mm) |
| Vering achter | WP monoshock, elektronisch instelbare semi-actieve demping met automatische instelling van de voorspanning, veerweg 193 mm (versie met lage zithoogte 158 mm) |
| Remmen voor | Dubbele zwevende remschijf van 305 mm, Brembo radiale monoblock-vierzuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
| Remmen achter | Enkele remschijf van 282 mm, Nissin zwevende tweezuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
| Voorband | 120/70 R19 |
| Achterband | 170/60 R17 |
| Wielbasis | 1.520 mm |
| Lengte | |
| Breedte | 830 mm |
| Hoogte | 1.470 mm |
| Zithoogte | 835 - 855 mm. Versie met laag zadel verkrijgbaar: 790 - 810 mm |
| Drooggewicht | 244 kg |
| Leverbare kleuren | zwart, zilvergrijs, blauw |
| Beschrijving | De nieuwe veelzijdige XRX met zijn responsieve motorblok, verbeterde rijergonomie, moderne stijl en geavanceerde technologie levert prestaties, functionaliteit en stijl van een nieuw niveau.



Naast alle basisvoorzieningen van de XR biedt de nieuwe XRX meerwaarde door zijn volledig nieuwe technologie zoals het verstelbare fullcolour TFT-instrumentenpaneel, ergonomisch verlicht schakelmateriaal, sleutelloos starten, vier rijmodi, ledverlichting en DRL als standaardvoorzieningen.



Verder biedt dit model meer basisfunctionaliteit, zoals: semi-actieve Triumph-vering, voor bochten geoptimaliseerde ABS en tractiecontrole, verwarmde handvatten. Dat resulteert in een schitterende, veelzijdige adventure-bike waarmee u net zo goed dagelijks rijdt als over snelwegen waar ook ter wereld toert. |