Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
De Tiger Sport 660 combineert prestaties, praktische bruikbaarheid en plezier zoals geen enkele andere middenklase adventure-sportmotor. Met zijn karaktervolle driecilindermotor, soepele handling en geavanceerde rijhulptechnologie is hij perfect voor motorrijders die een motorfiets willen die zich aan hun behoeften aanpast, of je nu dagelijks door de stad rijdt of vooral in het weekend op verkenning gaat. Er is ook een optionele A2-ombouwset verkrijgbaar die een erkende dealer makkelijk kan monteren en weer verwijderen. Dit maakt de Tiger Sport 660 perfect voor iedereen met een A2-rijbewijs.
(Op voorraad)
- 24 maanden garantie
- 10 dagen gratis all risk verzekering
- A rijbewijs (A2 mogelijk)
www.vos-oss.nl | 0412 66 77 22 | Officieel Triumph dealer!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, 3-cilinder in lijn, 240° ontstekingsvolgorde |
Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
Cilinder inhoud | 660 cc |
Comp. verhouding | 11.95 / 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met elektronische gasklepregeling |
Ontsteking | |
Vermogen | 81 pk / 56 kW bij tpm |
Max. koppel | 64 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | Natte slipkoppeling met meerdere platen |
Versnellingsbak | 6 VERSNELLINGEN |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 172 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisvormig stalen perimeterframe |
Vering voor | Showa 41mm upside-down cartridgevork met aparte functie, 150mm veerweg voorwiel |
Vering achter | Showa monoshock RSU met hydraulisch instelbare veervoorspanning, 150mm veerweg achterwiel |
Remmen voor | Nissin zwevende remklauwen met twee zuigers, dubbele 310mm schijven, ABS |
Remmen achter | Nissin zwevende remklauw met enkele zuiger, enkele 255mm-remschijf, ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1418 mm |
Lengte | |
Breedte | 834 mm |
Hoogte | 1398 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: CAN-AM, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM |
Vos Oss Motoren, verkoop en onderhoud van motoren en scooters. Wij zijn erkend motordealer van: Kawasaki, KTM, Can-Am, Husqvarna en nog een aantal scooter merken.
Onze monteurs zijn gespecialiseerd in hun werk en helpen u graag!
Voor meer informatie gaat u naar: www.vos-oss.nl
 | Oss, Noord-Brabant |
 | 0412-667722 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken