Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Mooie Yamaha Tracer 900 GT uit 2019.
De Tracer 900 GT is uitgevoerd met :
Cruisse control
Quickshifter
Handkappen
Diverse rijmodi
Handkappen
3 Delige originle kofferset
Valdoppen
Speciale kentekenplaathouder.
TFT scherm
Klein Puig windscherm.
Wordt geleverd met het nodige onderhoud.
- Wij leveren al onze motoren met 10 dagen gratis verzekering!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 847 cc |
Comp. verhouding | 11,5:1 |
Kleppen | 4 kleppen |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 115 pk / 84.6 kW bij 10.000 tpm |
Max. koppel | 87.5 Nm bij 8.500 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen met assist en slipper Clutch (A&S) |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Telescopische voorvork, veerweg 137 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem), veerweg 142 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1.500 mm |
Lengte | 2.160 mm |
Breedte | 850 mm |
Hoogte | 1.375 - 1.430 mm |
Zithoogte | 850 - 865 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Nimbus Grey, Midnight Black, Phantom Blue |
Beschrijving | Premium specification comes standard



De bestverkopende Sport Tourer in zijn klasse, de Tracer 900, heeft een complete restyling ondergaan. Met een meer verfijnde en verbeterde ergonomie wordt deze aantrekkelijkere en sportievere Sport Tourer nog interessanter.



Talloze unieke eigenschappen zorgen voor betere rij-ervaringen op de lange afstand, dit in combinatie met sportiviteit en groot rijcomfort. De Tracer 900GT neemt Yamaha`s winnende concept en brengt het naar een hoger niveau.



Met volledig instelbare vering, ruimte voor bagage en full colour TFT-instrumenten - dit in combinatie met een Quick Shifter, cruisecontrol en meer. De Tracer 900GT is Yamaha`s premium driecilinder Sport Tourer. |
Welkom bij Munsters Motoren
Munsters motoren bestaat al bijna 20 jaar waarvan we zo'n 15 jaar gevestigd zijn aan het Hertog janplein 16 in Erp.
WIJ ZIJN DE MOTORZAAK WAAR DE KLANT NOG ALTIJD KONING IS. Waarvoor kan U bij ons terecht: ??
• Voor een nieuwe motor (bijna elk merk)
• Voor een nette occasion (met garantie)
• Voor vakkundig onderhoud van uw motor
• Voor schadetaxatie en reparatie
• Voor een nieuwe helm
• Voor kleding en handschoenen
• Voor alle onderdelen
• Voor vakkundige montage van banden tegen zeer concurrerende prijzen
• Voor advies en tips
• Voor het om of verbouwen van uw enduromotor naar een rally motor
• EN NATUURLIJK ALLES OP HET GEBIED VAN CROSS- EN ENDURO WIJ ZIJN OOK: HUSQVARNA DEALER HUSQVARNA NUDA DEALER
Ook hebben wij in ons assortiment: Kleding van Richa, Grand Canyon, Axo en Kenny Helmen Premier, Lazer, Axo en Kenny.
 |
Munsters Motoren |
|
Hertog Janplein 16
Erp
Plan de route
|
 |
0413-212680
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken