Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2013
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoeld, 4-takt, 4 cilinder, DOHC |
Boring x slag | 79.0 mm x 79.0 mm |
Cilinder inhoud | 1.251 cc |
Comp. verhouding | 9.7 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | injectiesysteem |
Ontsteking | |
Vermogen | 98 pk / 71.9 kW bij 8000 tpm |
Max. koppel | 108.4 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | staal, dubbel wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, 130 mm |
Vering achter | swingarm met twee ohlins-schokdempers 120 mm |
Remmen voor | twee remschijven diameter 298 mm |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 267 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C |
Achterband | 180/55 ZR17M/C |
Wielbasis | 1500 mm |
Lengte | 2175 mm |
Breedte | 765 mm |
Hoogte | 1115 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | 245 kg |
Leverbare kleuren | silver tech, midnight black |
Beschrijving | Motortechniek met een genadeloze uitstraling. Een kennismaking met de XJR1300 laat een gevoel van pure opwinding achter, met diep ontzag. Met de XJR1300 valt niet te spotten. Qua vermogen, technologie en styling bestaat er geen enkel alternatief.

De XJR1300 is een technisch meesterwerk, dat het klassieke concept van luchtkoeling combineert met moderne hightech-motortechnologie: vier kleppen per cilinder, brandstofinjectie en een fantastisch klinkend EXUP-uitlaatsysteem Het perfect uitgebalanceerde rijwielgedeelte maakt het geheel compleet: een stalen dubbel wiegframe en een aluminium swingarm met twee volledig instelbare Öhlins-schokdempers

Ook de instelbare Ø 43 mm voorvork, de 4-zuiger monobloc-voorwiel remklauwen, de zwevend gemonteerde Ø 298 mm remschijven en de driespaaks lichtmetalen velgen dragen bij aan die compromisloze uitstraling. Een moderne klassieker die een authentiek design combineert met State-of-the-Art-technologie.



Retro design perfect verpakt in één blok graniet, een legende. We hebben regelmatig ons kunnen getoond door wereldtitels te behalen. Ook als het gaat om de modernste technologie en prestaties staat Yamaha op de hoogste trede.

Onze motorfietsen boezemen ontzag in, van de intimiderende VMAX tot de 'supermotard' flair van de XT660X.

Maar uitstraling zonder een krachtig hart telt niet mee - vandaar de high performance motorblokken en een framedesign dat puur gericht is op comfort en perfecte rijeigenschappen. |
WIJ ZIJN ER VOOR JOU!
RB Motoren is dé Yamaha motordealer van Midden-Nederland.
Je krijgt bij ons volledige aandacht en onafhankelijk advies. Als je voor RB Motoren kiest, kies je voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Wij zijn een erkend BOVAG-motorbedrijf. Onze verkopers en technici laten zich regelmatig bijscholen, waardoor onze kennis altijd up-to-date is. Bovendien spreken we dezelfde taal, omdat wij net zulke grote motorliefhebbers zijn als jij!
 | De Bilt, Utrecht |
 | 030-2211524 |
Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over.
De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch.
De lage initiƫle kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp.
Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken