Nieuwsbrief:

Motorplanet Almere


www.motorplanet.nl
036-5346886
Dealer van:Lid BOVAG

AGM, KAWASAKI


Alweer 12 jaar geleden opende Motorplanet haar deuren aan de Markerkant en is in de loop van de jaren uitgegroeid tot een vertrouwd aanspreek- en ontmoetingspunt. Wij hebben ruim 700m2 motorplezier!! Zo hebben wij een eigen werkplaats en kledingshop. In de showroom vindt men naast de nieuwste Kawasaki modellen en diverse demo’s ook occasions van alle merken, welke met fabrieksgarantie of Bovaggarantie worden verkocht. Ook informeren wij u graag over de mogelijkheden wanneer u zakelijk een motor wil aanschaffenof een financiering wil aanvragen. Ook helpen wij u graag met het verzekeren van uw motorfiets, het goed beveiligd achterlaten van uw motorfiets met bijvoorbeeld een GPS tracker of uw motor te verkopen met ons als tussenpersoon. Bent u in de buurt? Wacht niet langer en loop eens binnen, de koffie staat altijd voor u klaar!
Alle motoren van Motorplanet Almere
56 motoren gevonden
HONDA NC 750 X DCT C-ABS
HONDA NC 750 X DCT C-ABS
€ 6.899,- p/mnd klik hier
2014, 26271 Km
KAWASAKI 1400 GTR
KAWASAKI 1400 GTR
€ 7.489,- p/mnd klik hier
2008, 40557 Km
Merkdealer
SUZUKI GSF 650 S BANDIT
SUZUKI GSF 650 S BANDIT
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2005, 32290 Km
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
€ 5.450,- p/mnd klik hier
2004, 17900 Km
KYMCO DOWNTOWN 300I ABS
KYMCO DOWNTOWN 300I ABS
€ 3.500,- p/mnd klik hier
2010, 23300 Km
KAWASAKI Z900RS 50TH ANNIVERSARY
KAWASAKI Z900RS 50TH ANNIVERSARY
€ 9.949,- p/mnd klik hier
2018, 11974 Km
Merkdealer
KAWASAKI J 300 SPECIAL EDITION
KAWASAKI J 300 SPECIAL EDITION
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2017, 25839 Km
Merkdealer
TRIUMPH STREET TRIPLE RS
TRIUMPH STREET TRIPLE RS
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2018, 18314 Km
YAMAHA XSR 900 ABS
YAMAHA XSR 900 ABS
€ 9.780,- p/mnd klik hier
2017, 3300 Km
KAWASAKI VERSYS X-300
KAWASAKI VERSYS X-300
€ 5.949,- p/mnd klik hier
2020, 9492 Km
Merkdealer
YAMAHA VMX 1200 BLACK MAX
YAMAHA VMX 1200 BLACK MAX
€ 4.750,- p/mnd klik hier
1994, 26508 Mls
KAWASAKI 1400 GTR
KAWASAKI 1400 GTR
€ 8.499,- p/mnd klik hier
2010, 44533 Km
Merkdealer
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2010, 51800 Km
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2012, 56582 Km
Merkdealer
KAWASAKI NINJA 1000SX
KAWASAKI NINJA 1000SX
€ 13.990,- p/mnd klik hier
2020, 7400 Km
Merkdealer
KAWASAKI GTR 1400
KAWASAKI GTR 1400
€ 8.949,- p/mnd klik hier
2014, 62646 Km
Merkdealer
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2011, 33236 Km
DUCATI M 800 DARK I.E.
DUCATI M 800 DARK I.E.
€ 3.499,- p/mnd klik hier
2004, 46518 Km
KAWASAKI Z1000 ABS
KAWASAKI Z1000 ABS
€ 8.949,- p/mnd klik hier
2013, 29151 Km
Merkdealer
KAWASAKI ER 6 N
KAWASAKI ER 6 N
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2006, 44980 Km
Merkdealer
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion