Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Uit voorraad leverbaar ook in Aerolite Gray.
Deze motor staat bij Motor Centrum Almere
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Inline 3-cilinder, 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC |
Boring x slag | 72|55 |
Cilinder inhoud | 675 |
Comp. verhouding | 11.3:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Bosch EFI |
Ontsteking | ECU |
Vermogen | 95|70| |
Max. koppel | 70|8250 |
Koppeling | |
Versnellingsbak | CF-SC slipper assist clutch, 6-speed, wet, multi-plate |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 41mm Upside down KYB, regelbaar |
Vering achter | Monoshock, adjustable preload & rebound, KYB |
Remmen voor | 4-piston J.Juan, 300mm schijf |
Remmen achter | enkele remschijf 240mm |
Voorband | 120/70 R17 |
Achterband | 180/55 R17 |
Wielbasis | 1340 |
Lengte | 2020 |
Breedte | 728 |
Hoogte | 1105 |
Zithoogte | 795 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Deventer, Overijssel |
 | 0570-656006 |
Een stukje historie: BMW in 1924 - Toen Franz Bieber al in 1924 Duits kampioen werd met een standaard R 32, besloot BMW de sportieve successen vast te houden door ook kopklepmotoren te ontwikkelen. In de jaren twintig, toen Duitsland nog gebukt ging onder de herstelbetalingen na de Eerste Wereldoorlog, bloeide BMW. Er werden in die periode ca. 27.000 motorfietsen verkocht, ondanks het feit dat BMW's duurder waren dan andere motorfietsen. Vanaf het begin waren de BMW motorfietsen door hun sterke frame geschikt voor zijspangebruik. Er waren contracten met zijspanfabrikanten en zodoende kon men soms ook al het droog gewicht mét zijspan aangeven. Incidenteel werden kleinere (eencilinder) modellen uitgebracht. Opvallend is dat geen enkele eencilinder ooit met een zijklepmotor werd gebouwd, hoewel dit bij de tweecilinders tot aan de Tweede Wereldoorlog wel gebeurde.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken