Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Indian Roadmaster
Bwj: 10-2016
Km stand:74570 km
Motor: 1811 cc Thunderstroke
6 versnellingen
Solo seat
Fishtail uitlaat
Prijs: 15.950,-
incl service beurt
3 maanden garantie
- Al 30 jaar HD Specialist!
- Voor meer informatie:
HD Service Venlo
Telefoonnummer: 077-387 05 09
Email: info@hdservice.nl
www.hdservice.nl
Opties en Accessoires: Cruise Control, Electrische starter, Kofferset, Windscherm
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Thunder Stroke III |
Boring x slag | 101|113 |
Cilinder inhoud | 1,811 |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronische brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | 138,9|3,000 |
Koppeling | Natte meerplaten koppeling |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Tandwiel |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20,8 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Telescoopvork, 119mm, 46mm vork cartridge met dual rate veer |
Vering achter | Pneumatisch instelbare enkele schokbreker, 114mm |
Remmen voor | Dubbel, zwevende remschijven, 4- zuiger remklauwen, 300mm met abs |
Remmen achter | Enkel, zwevende remschijven, 2- zuiger remklauwen, 300mm met abs |
Voorband | DUNLOP® ELITE 3 130/90B16 73H |
Achterband | DUNLOP® ELITE 3 180/60R16 80H |
Wielbasis | 1,668 |
Lengte | 2,656 |
Breedte | 1,012 |
Hoogte | 1,572 |
Zithoogte | 673 |
Drooggewicht | 403 |
Leverbare kleuren | Blue Ivory, Blue Diamond, Indian Red/ Ivory Cream, Thunderblack, Steel Gray |
Beschrijving | De 2016 Indian® Roadmaster™ voorziet in pure luxe, in Amerikaanse stijl. Voortbouwend op de legendarische Indian Roadmaster uit de jaren 40 van de vorige eeuw, defineert de nieuwe Roadmaster van Indian Motorcycle opnieuw de stijl, het comfort en de prestaties die u mag verwachten tijdens uw lange tochten op de (snel)wegen. |
| Dealerschappen: BOSS HOSS, INDIAN, VICTORY |
Welkom op onze website H.D. Service Venlo,
Al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in Harley-Davidson Motoren en Trikes. Een begrip in Venlo en verre omstreken.
Bij ons kunt u terecht voor al het werk aan uw Harley of Trike, van beurt tot een complete ombouw of zelfs een compleet custom gebouwde motor naar uw wensen. Wij zijn voor rewaco Trikes al meer dan 15 jaar importeur voor Nederland. We leveren nieuwe en gebruikte trikes in elke prijsklasse.
Er zijn altijd 25 trikes op voorraad.
 | Venlo, Limburg |
 | 077-3870509 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken