Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In zeer nette staat verkerende GSX-S 1000 ABS.
Origineel Nederlandse motor.
Boekje aanwezig.
Voorzien van korte kentekenplaathouder.
MRA windscherm maar kan er ook vanaf indien gewenst.
Zeer nette staat!
ABS remsysteem.
TC instelbare traction control.
# onze vraagprijs is geheel rijklaar incl garantie.
# inruilen is mogelijk.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, viercilinder in lijn |
Boring x slag | 74.5 mm x 74.5 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 12,9 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie (2 injectoren per cilinder) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 185 pk / 136 kW bij 11.500 tpm |
Max. koppel | 117 Nm bij 10000 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | > 285 km/u |
ABS | nee |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | Upside-down telescopische voorvork, schroefveren, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 125 mm |
Vering achter | Swingarm, oliegevulde schokdemper, schroefveer, veervoorspanning volledig instelbaar, in- en uitgaande demping volledig instelbaar, veerweg 130 mm |
Remmen voor | Dubbele 310 mm schijven |
Remmen achter | 220 mm schijf |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1405 mm |
Lengte | 2045 mm |
Breedte | 705 mm |
Hoogte | 1130 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 203 kg |
Leverbare kleuren | Blauw/Wit, zwart/grijs |
Beschrijving | Nooit eerder was een Suzuki zo exclusief. Want wanneer er wereldwijd maar 100 exemplaren van gemaakt worden, waarvan Suzuki Nederland er drie heeft weten te bemachtigen, mag je van iets heel bijzonders spreken.



En dat is deze GSX-1000Z dan ook geworden. Waar je ook kijkt, overal zijn bijzondere details te ontdekken die van deze ‘’Z’’editie echt iets speciaals maken. De aanleiding om deze ‘’special edition’’ uit te brengen is het feit dat Suzuki precies 50 jaar op de Amerikaanse markt actief is.



Basis van de Z is de bewezen GSX-R1000, de motor die meer AMA Superbike titels heeft gewonnen dan welk ander merk ook. Het eerste dat opvalt, is natuurlijk de bijzondere matzilveren kleur die geaccentueerd wordt door nieuw gestileerde 3D tank emblemen. Het schitterende gepolijste frame, de eveneens gepolijste wielen met blauwe spaken en vele blauw geanodiseerde delen, waaronder rem- en koppelingshendel, maken de bijzondere verschijning helemaal af.



Maar dit is nog maar een eerste begin, want eigenlijk is alles net even anders dan bij de standaard uitvoering. De blauwe vorkpoten, blauwe koppeling- en dynamodeksels, zwarte remklauwen, matzwarte achtervork en ook de blauwe veer van de achter schokdempers, alles ademt tot in detail exclusiviteit uit. Want zelfs de ketting is blauw gekleurd, net als de tankdop, zadel en de rand van het tellerhuis. |
Welkom bij Lemar motoren.
Het adres voor de aanschaf van uw gebruikte motor! Een goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Door een ruime keuze aan gebruikte motoren is het eenvoudig om de verschillen tussen diverse type's meteen te laten zien.
Wij bieden goede garantie mogelijkheden. Op een motor vanaf € 3000,- geven wij standaard 3 maanden garantie. Staat de motor van uw keuze er niet bij, dan beschikken wij alsnog over de mogelijkheid een passende motor voor u te vinden.
Mocht u geinteresseerd zijn dan kunt u ons altijd telefonisch bereiken.
 | Oostrum (Venray), Limburg |
 | 0478-501669 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken