Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Inruil/financiering mogelijk
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder |
Boring x slag | 79|71.4 |
Cilinder inhoud | 1050 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Multipoint sequential electronic fuel injection |
Ontsteking | |
Vermogen | 130|96|9250 |
Max. koppel | 103|7550 |
Koppeling | Wet, multi-plate |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | |
Remmen achter | |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1425 |
Lengte | 2056 |
Breedte | 777 |
Hoogte | 1120 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 217 |
Leverbare kleuren | PHANTOM BLACK,CRYSTAL WHITE,DIABLO RED |
Beschrijving | SPEED TRIPLE
De leider in de klasse van elementaire sportmotorfietsen heeft grote verbeteringen ondergaan in 2011.
Het geheel nieuwe chassis staat voor een nieuwe maatstaf: Het meest herkenbare model van Triumph is niet zozeer verbeterd, als wel op een hoger niveau getild. Een klasse apart! De nieuwe Speed Triple , nu lichtvoetiger dan ooit, kent een geweldige bochtligging en een ongelofelijk remvermogen.
Bovendien wordt hij aangedreven door een van de beste krachtbronnen aller tijden en genereert de alom gerespecteerde 1050 cc motor 7% meer koppel dan vooreen.
De legende zet zich voort.
Speed Triple. Prestaties van wereldformaat voor motorrijders die weten wat ze doen. De ultieme streetfighter. De maatstaf. De beste. In één woord. Legendarisch.
Triumph heeft alles wat goed is aan de Speed Triple bij elkaar gevoegd om een gloednieuw model te creëren. Een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis. Een geheel nieuw vernuftig chassis. En die 1050 cc driecilinder. O ja, de motor. En de buitenkant? Kort. Stevig. Agressief. Dubbele koplampen. Eenzijdige swing-arm. Alloy stuur. Pure Speed Triple. Verbeterd
Het geheel nieuwe chassis en de nieuwe zithouding bieden de berijder compleet vertrouwen, samen met een lichte en precieze hantering die perfect gebalanceerd is voor evenwichtige en stabiele ritten.
De kenmerkende dubbele koplampen van Triumph, eenzijdige swing-arm en hoogwaardige geluiddempers zijn allemaal gerestyled voor een agressievere, meer hedendaagse look en voor verbeterde prestaties, terwijl de 1050 cc triple met 7% meer koppel is verfijnd en opgewaardeerd voor een nóg boeiender ervaring.
De Speed Triple sportmotor voor 2011 heeft de specificatie die je van een top-of-the-range naked sportster mag verwachten. De uit de racewereld afkomstige specificatie omvat vierzuiger Brembo remmen voor een ongehoord goed remvermogen, een dik alloy stuur, volledig verstelbare 43 mm upside down vork voor optimale controle en een uitgebreid instrumentenpaneel inclusief rondetimer en programmeerbaar schakellampje.
De Speed Triple voor 2011 wordt nu voor het eerst ook geleverd met optionele antiblokkeerremmen en is verkrijgbaar met een keur aan authentieke accessoires waarmee u zich het uiterlijk, de prestaties en de praktische kant van deze opwindende machine helemaal eigen kunt maken.
|
Welkom bij Motorcentrum Almere !
Bij ons staat kwaliteit en service hoog in het vaandel.
Door de samenwerking met Motorcentrum Deventer en meer dan 20 jaar ervaring in de motorfietsen branche kunnen wij u een breed assortiment motorfietsen aanbieden, maar ook alles wat met motorrijden te maken heeft.
Kijkt u rustig rond op de site en kijk zelf wat Motor Centrum Almere en Motor Centrum Deventer te bieden hebben.
 | Almere Stad, Flevoland |
 | 036-5498036 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken