Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
28-04-2025
Ontdek de nieuwste Kawasaki modellen tijdens de Kawasaki Promo Tour

Altijd al eens op jouw favoriete Kawasaki willen rijden? Dit is je kans! De Kawasaki Promo Tour trekt dit jaar weer door heel Nederland, zodat jij vrijblijvend kunt proefrijden op één van onze motoren. Met maar liefst 18 verschillende modellen is dit de grootste motor roadshow van het land!

Met 27 officiële Kawasaki-dealers verspreid door het hele land is er altijd een locatie bij jou in de buurt. Wil jij op een ontspannen en leuke manier kennismaken met onze gloednieuwe 2025 modellen? Bezoek dan www.kawasakipromotour.nl en boek direct een vrijblijvende proefrit op jouw favoriete model.
 
Ontdek de nieuwste Kawasaki-modellen
Stap op en ervaar zelf de nieuwe Z900, Z900 SE, Versys 1100 SE en Ninja 1100SX SE. Daarnaast zijn ook de 2025-uitvoeringen van populaire modellen beschikbaar, zoals de sensationele Z H2 SE, maar ook de sportieve Ninja modellen en stijlvolle Retro en Cruiser modellen. Rij je met een A2-rijbewijs? Geen zorgen, we hebben 3 modellen speciaal voor jou!
 
Hoe werkt het?
  1. Bekijk de kalender op www.kawasakipromotour.nl  
  2. Zoek op dealer of datum je gewenste event
  3. Reserveer eenvoudig online jouw proefrit
 
De Promo Tour is op sommige weekenden zelfs op twee locaties tegelijk aanwezig. Wacht niet langer en ontdek zelf hoe het voelt om op een Kawasaki te rijden!
 
BESCHIKBARE MODELLEN
 
Naked
Z H2 SE
NEW Z900 SE
NEW Z900 (2x)
Z650
Z500 (A2)
 
Adventure Touring
NEW Versys 1100 SE (2x)
Versys 650
 
Sport Touring
NEW Ninja 1100SX SE
Ninja 650
 
Modern Classic
Z900RS SE
Z650RS
 
Supersport
Ninja ZX-6R
Ninja ZX-4RR
Ninja 500 (A2)
 
Urban Cruiser
Vulcan S
Eliminator 500 (A2)

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork én achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2025 Motoroccasion