| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Het zijn de detailverbeteringen die van de nieuwe NT1100 zo'n perfecte reisgenoot voor de lange omvaart maken en ze zijn allemaal aangebracht door de mensen die er écht toe doen - NT1100-eigenaren. De nieuwe dynamische voorkuip omstuwt de rijder met elegante aerodynamische efficiëntie bij hogere snelheden, waardoor de rijder beter beschermd is tegen de wind en minder snel moe wordt. Het is nu ook mogelijk om het scherm zittend (en stilstaand) met één hand in 5 standen te verstellen. Beide kofferdeksels zijn dieper zodat er in elke koffer meer ruimte is, genoeg voor een integraalhelm. En het voorspatbord steekt achteraan nu 150 mm verder naar buiten, zodat het fungeert als spatscherm om water af te voeren. De grote 20 l brandstoftank biedt alle ruimte voor langeafstandsritten, met een bereik van 400 km tussen tankbeurten.
Deze nieuwe NT1100 DCT in de kleur Matt Warm Ash Metallic is uit voorraad leverbaar met 5 jaar Honda garantie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 8-kleppen Parallel Twin met 270° crank en uni-cam |
| Boring x slag | 92 mm x 92 mm |
| Cilinder inhoud | 1084 cc |
| Comp. verhouding | 10.1:1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
| Ontsteking | |
| Vermogen | |
| Max. koppel | 104 Nm bij 6250 tpm |
| Koppeling | Natte lamellenkoppeling |
| Versnellingsbak | DCT MET 6 VERSNELLINGEN |
| Verhouding | |
| Overbrenging | ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 204 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Semi dubbel wiegframe |
| Vering voor | Showa 43 mm SFF-BP-type omgekeerde telescopische vork met voorinstelbare veerdruk, veerweg van 150 mm. |
| Vering achter | Monoblock aluminium swingarm met Pro-Link met SHOWA gasgevulde demper, hydraulische voorspanningsregelaar, 150 mm veerweg |
| Remmen voor | 2-kanaals ABS, Radiaal gemonteerde remklauw met vier zuigers, zwevende dubbele schijf van 310 mm |
| Remmen achter | 2-kanaals ABS, Remklauw met enkele zuiger, enkele schijf van 256 mm |
| Voorband | 120/70R17 M/C |
| Achterband | 180/55R17 M/C |
| Wielbasis | 1535 mm |
| Lengte | 2240 mm |
| Breedte | 865 mm |
| Hoogte | 1360 mm |
| Zithoogte | 820 mm |
| Drooggewicht | 242 kg |
| Leverbare kleuren | |
| Beschrijving | |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
 |
Benjan Motoren |
|
Kaartenmakersstraat 1
Ridderkerk
Plan de route
|
 |
0180-418952
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken