| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2011
EU verantwoordelijke: Honda Motor Europe Ltd. Belgian Branch Doornveld 180 B-1731 Zellik, BE mc.benelux@honda-eu.com
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Vloeistofgekoelde 4 cilinder V4 |
| Boring x slag | 72 mm x 72 mm |
| Cilinder inhoud | 782 cc |
| Comp. verhouding | 11.6:1 |
| Kleppen | 4 kleppen per cilinder DOHC |
| Brandstof toevoer | Electronische injectie PGM-FI |
| Ontsteking | Electronisch |
| Vermogen | 102 pk / 75 kW bij 10.000 tpm |
| Max. koppel | 72.8 Nm bij 9500 tpm |
| Koppeling | Natte meerplaten |
| Versnellingsbak | 6 versnellingsbak |
| Verhouding | 37/13 |
| Overbrenging | Ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | Aluminium twinspar |
| Vering voor | 43 mm upside-down |
| Vering achter | Pro link |
| Remmen voor | 296 mm zwevende schijven |
| Remmen achter | 256 mm hydraulisch |
| Voorband | 120/70/17 |
| Achterband | 180-55-17 |
| Wielbasis | 1464 mm |
| Lengte | 2130 mm |
| Breedte | 799 mm |
| Hoogte | 1243 mm |
| Zithoogte | 816 mm |
| Drooggewicht | 240 kg |
| Leverbare kleuren | |
| Beschrijving | De Crossrunner moet volgens Honda het beste van twee segmenten combineren; de wendbaarheid en opwindende houding van een sportieve naked met de ontspannen rechtop zithouding en stoere uitstraling van een allroad. Honda claimt dat de Crossrunner mix meer dan dat is en dat de fiets een opwindende rijervaring bied zowel bij de dagelijkse korte (stads)tripjes alsmede lange afstanden.



 |
| Dealerschappen: AGM, HONDA, KAWASAKI, MOTO GUZZI, PIAGGIO, SUZUKI, VESPA, YAMAHA |
Een tevreden klant is vaste klant, dat is het motto van MotoPort Echt. En dat die instelling vruchten afwerpt, heeft het bedrijf van familie Vos haar meer dan dertig jarig bestaan ruimschoots bewezen! Want in die tijd is de motorzaak uitgegroeid tot een regelrechte megastore. Behalve een ruime selectie nieuwe motoren van de vier Japanse motormerken biedt de showroom aan de Edisonweg 33 een enorm aanbod occasions, dat doorgaans tussen de 400 en 500 exemplaren telt! Daarnaast heeft MotoPort Echt ook een riante kledingafdeling, waarin de helmen van BAYARD naast de kleding van KUSHITANI, DANE en DIFI een prominente plaats innemen. En natuurlijk word je daar vakkundig begeleid bij je keuze: “We verkopen niet, we geven advies”, aldus Kenny Vos. Bij MotoPort Echt gaat het dan ook niet om een snelle verkoop, men stelt er een eer in om elke klant op de voor hem of haar juiste motor weg te laten gaan. Desgewenst kun je er ook een passende financiering of gunstige verzekering voor afsluiten. Want dat is het voordeel van MotoPort concept, alles wat je als motorrijder nodig hebt vind je onder één dak. Combineer dat met de klantvriendelijke benadering en de goede service van de familie Vos, dan weet je dat je bij MotoPort Echt aan het juiste adres bent!
 |
MotoPort Echt |
|
Edisonweg 33
Echt
Plan de route
|
 |
0475-485300
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van YAMAHA