Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Mooie en complete S 1000 XR in zeer nette staat. Full option dus ABS/ESA, cruise control, handvat verwarming, rijmodi, quick shifter, dagrij verlichting en zijkoffers. LET OP dit is een Btw motor dus erg interessant voor de ondernemer.
- Onze motoren staan er netjes gepoetst bij. Een proefrit maken is bij intentie tot koop mogelijk. En uiteraard bij droog weer en wegdek.
Biedingen via marktplaats chat of zoiets als 'waar kan de motor voor weg' kunnen we helaas niet op reageren. - Woensdag 15 mei zijn we vanaf 12.00 de rest van de dag gesloten. U kunt ons altijd bereiken op 06 54241945
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 80|49.7 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|118|11000 |
Max. koppel | 112|9.250 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, in- en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 120 mm. |
Vering achter | dubbelzijdige swingarm van gegoten aluminium, continue instelbare in- en uitgaande demping (hoge en lage snelheden). Veeruitslag 130 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, dikte 5 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2183 |
Breedte | 940 |
Hoogte | 1408 |
Zithoogte | 840 |
Drooggewicht | 228 |
Leverbare kleuren | Acid Green Metallic. Mineral Silber metallic. Thunder Grey Metallic. Motorsport Alpinweiß uni / Lupinblau met. / Magmarot uni. |
Beschrijving | XR: de eenwording van enduro en sportmachine.
Hier is de perfecte BMW motorfiets voor iedereen die de dynamiek van een sportmachine, de veelzijdigheid van een enduro en het comfort van een toermotor wil. De nieuwe BMW S 1000 XR combineert het beste uit al deze werelden tot iets geheel nieuws: de eerste Adventure Sport machine van BMW Motorrad - perfect voor iedereen die houdt van onbegrensde sportiviteit.
Volmaakte eenwording: het design.
De BMW S 1000 XR is een buitengewone machine - en dat is ook goed te zien. Als volmaakte samensmelting van sport en enduro verenigt hij de kracht van de S 1000 R met de rechtop zitpositie van de GS. Waar u ook met de XR verschijnt: alle blikken zijn op u gericht.
Het beste van twee werelden: de techniek.
Als kruising van Adventure en Sport maakt de S 1000 XR gebruik van alle ervaring die BMW Motorrad in deze categorieën te bieden heeft. Hierin gaat het hart van de S 1000 R met zijn 160 pk bij 11.000 t/min en 112 Nm bij 9.250 t/min samen met het beproefde zitconcept van de GS modellen. Het resultaat is een machine die zich in het grensgebied helemaal thuisvoelt - en wel op elke weg.
Absoluut uniek: uitrusting en accessoires.
De BMW S 1000 XR is als Adventure Sport machine van huis uit veelzijdig begaafd en is met opties perfect op individuele wensen van de rijder aan te passen. De HP Schakelassistent Pro neemt de rijder het koppelen bij op- en terugschakelen uit handen en maakt elke schakelbeweging sneller en comfortabeler. De semi-actieve elektronische dempingsregeling Dynamic ESA zorgt voor optimale afstemming van het rijwielgedeelte. En wie het uiterste uit zijn machine wil halen, kiest voor de optie Rijmodi Pro met twee uiterst dynamische setups plus ABS Pro voor maximale remveiligheid in bochten.
Het buitengewone concept van de S 1000 XR verenigt voor het eerst twee totaal verschillende types motorfiets. Dat kunt u natuurlijk het beste zelf ervaren: de Adventure Sport machine verheugt zich op een testrit met u. Maak gewoon een afspraak met de dichtstbijzijnde BMW Motorrad dealer. |
Bij Joop Hoekstra Motoren in Sneek kunt u terecht voor een jonge gebruikte motorfiets.
Wij zijn sterk in de vier grote Japanse merken: Honda, Suzuki, Yamaha en Kawasaki. Maar ook andere fabrikanten zijn bij ons vertegenwoordigd.
Joop Hoekstra Motoren kenmerkt zich door een scherp in- en verkoopbeleid, waar u als klant volop van profiteert! Daarbij staan wij voor een eerlijk advies en 3-6 maanden garantie.
| Scharnegoutum, Friesland |
| 0515-785285 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken