Nieuwsbrief:
Evenement
10-08-2024
10+11/08: Bikers’Festival 2024



Midden augustus vond de eerste editie van het Bikers'Festival plaats. DG Sport slaagde erin de ambitieuze uitdaging aan te gaan om tijdens één evenement, op het circuit van Spa-Francorchamps, motorfietsen van alle genres en alle leeftijden bij elkaar te brengen. Met circuitsessies voor oude en moderne motoren, parades, statische en dynamische tentoonstellingen in het hart van de Bikers'Village in aanwezigheid van talrijke importeurs, prestigieuze gasten, spectaculair entertainment, rondritten door de prachtige regio, een ‘classic’ trialwedstrijd, kortom, de tweewielers hadden een weekend lang een topfeest. 



« Zoals reeds gezegd was de balans van deze eerste editie meer dan positief, en er zijn nog tal van pistes om het Bikers’Festival nog verder te laten evolueren, zegt Florian Jupsin in naam van DG Sport. De motards waren blij met deze ‘all in one’ formule die voor een afwisselend aanbod zorgde en hen vooral ook de kans bood om samen te komen en te feesten. De eerste etappe met zicht op de 2024-editie bestond eruit een akkoord te bereiken met het Circuit voor de data. En dat is alvast gelukt … » 

En het wordt opnieuw putje zomer, het weekend van zaterdag 10 en zondag 11 augustus. Twee dagen waarop motoren opnieuw naar het ‘mooiste circuit ter wereld’ kunnen trekken. Noteer deze dagen alvast in uw agenda…
     
Alle informatie: https://bikersclassics.be/
     






 

Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes. De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur. De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S. Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen. Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
© 2000 - 2024 Motoroccasion