| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Hierbij bieden wij aan een zeer nette Yamaha XJ 6 ABS op 35 KW!! Motor wordt verkocht met garantie en een afleverbeurt. Voor meer info kunt u ons bellen op 06-431 42 530 of kom de motor bekijken in Nijkerk aan het Riddererf 6B.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
| Motor | Vloeistofgekoelde, 4-takt, 4 cilinder |
| Boring x slag | 65,5 mm x 65,5 mm |
| Cilinder inhoud | 600 cc |
| Comp. verhouding | 12,2 : 1 |
| Kleppen | 4 kleppen DOHC |
| Brandstof toevoer | Injectiesysteem |
| Ontsteking | TCI |
| Vermogen | 77.5 pk / 57 kW bij 10.000 tpm |
| Max. koppel | 59,7 Nm bij 8500 tpm |
| Koppeling | Nat, meervoudig platen |
| Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingsbak |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 17.3 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Staal, diamant vormige frame |
| Vering voor | Telescopische vork 130 mm |
| Vering achter | Swingarm (monocross) 130 mm |
| Remmen voor | Dubbele schijf, Ø 298 mm |
| Remmen achter | Enkele schijf, Ø 245 mm |
| Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
| Achterband | 160/60 ZR17M/C (69W) |
| Wielbasis | 1.440 mm |
| Lengte | 2.120 mm |
| Breedte | 770 mm |
| Hoogte | 1.085 mm |
| Zithoogte | 785 mm |
| Drooggewicht | 210 kg |
| Leverbare kleuren | Racing Red, Competition White, Midnight Black |
| Beschrijving | Deze naked uitvoering van de XJ6 Diversion ABS is 100% puur Yamaha, met oog voor details en een onmiskenbaar straatimago. Het compacte frame is de basis voor strak rijgedrag en dankzij de standaard ABS remt de XJ6 uiterst controleerbaar. De vloeistofgekoelde 600 cc 4-cilinder lijnmotor levert volop vermogen onderin en heeft acceleratiekracht in overvloed. |
DBM Sport is een jonge dynamische motorzaak die gespecialiseerd is in gebruikte motoren van zeer hoge kwaliteit. Door onze jaren lange ervaring kunnen wij deze kwaliteit garanderen. Wij staan altijd achter de motoren die bij ons in de showroom staan, deze motoren worden dan ook altijd verkocht met een afleverbeurt en garantie. Wij begrijpen dat u als gepassioneerd motorrijder de juiste motorbeleving wilt ervaren.
 |
DBM Sport |
|
Riddererf 6B
Nijkerk
Plan de route
|
 |
0643142530
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken